Responzívna webová stránka dokáže svoj dizajn adaptovať na akékoľvek mobilné zariadenie. Znamená to, že je schopná prispôsobiť sa veľkosti obrazovky, na ktorej sa používa, a to bez ohľadu na to, o aké zariadenie ide. Webová stránka sa automaticky preformátuje tak, aby používateľovi poskytla čo najlepšiu používateľskú skúsenosť.

 

Rastie počet návštev webov cez mobilné zariadenia

Správa spoločnosti Ofcom ukázala, že v roku 2014 navštívilo weby cez mobilné zariadenia iba 22% používateľov. Rastúca dostupnosť 4G pripojenia na zariadení však ovplyvnila aj to, ako ľudia začali používať svoje mobilné zariadenia.

Koncom roka 2016 používanie mobilných webových stránok prvýkrát predbehlo prehliadanie webov na bežných stolových PC. To poukázalo na dramatickú zmenu nákupného správania používateľov – začali vykonávať nákupy cez mobil, bankovníctvo cez mobil či prehliadanie webov cez mobil. Podľa Ofcomu napríklad v roku 2018 až 7 z 10 dospelých ľudí používalo na surfovanie po internete smartphone.

Za posledných pár rokov sa teda vyhľadávanie na internete zmenilo. Potvrdzuje to aj správa Hitwise, podľa ktorej dnes vyhľadávanie cez mobilné zariadenia tvorí až 58 %. StatCounter túto štatistiku dopĺňa zaujímavými zisteniami o celosvetovom trhovom podiele mobilných zariadení v e-commerce. 52% nákupov na internete bolo vykonaných práve na mobilnom zariadení. Aj z týchto štatistík je teda jasné, že investícia do responzívneho dizajnu webovej stránky je dôležitá.

 

Odporúčanie Google

Spoločnosť Google zaviedla ešte v roku 2015 odporúčania, ktoré súvisia s responzívnym dizajnom webu. Na základe týchto odporúčaní začala tiež odmeňovať stránky, ktoré boli plne optimalizované pre mobilné platformy. Firmy tieto oznámenia brali na vedomie, no Google stále pridával nové a nové inovácie, napríklad zmenu stratégie indexovania webov.

V súčasnosti sa už do indexu prehliadača Google dostávajú stránky mobilnej verzie webu. Ak už responzívny dizajn webu máte, vaše webové stránky nemusíte upravovať. Problém však vzniká pre zastaralé webové stránky, ktoré sa nedokážu prispôsobiť danému mobilnému zariadeniu. Aj na základe štatistík vieme, že týmto stránkam sa zvyšuje bounce rate, používatelia z nich rýchlo odchádzajú a firmy tak strácajú potenciálnych zákazníkov.

 

Výhody a význam responzívnej verzie

Responzívny web je pre dnešný digitálny marketing samozrejmosťou. Redizajn vašej starej webovej stránky vám môže priniesť nasledujúce výhody:

  • vďaka prispôbivému dizajnu webu sú všetky stránky a obsah flexibilné v akomkoľvek rozlíšení a zariadení obrazovky. Nezáleží tak, či si danú webovú stránku prezeráte na svojom smartfóne alebo prenosnom počítači,
  • web poskytuje optimálnu skúsenosť používateľom na celom svete,
  • používateľ môže čítať a prehliadať váš web aj na zariadení s minimálnym rozmerom,
  • responzívny dizajn zlepšuje používateľskú skúsenosť, ktorá sa prejaví v pozitívnom vnímaní vašej značky a podnikania.

Najdôležitejšie však je, že ak váš zákazník môže ľahko pristupovať k vašim webovým stránkam na všetkých platformách, je pravdepodobnejšie, že sa k vám v budúcnosti vráti. Vďaka tomu môžete získať viac návštev a viac predajov, čo pravdepodobne predpovedá vyššiu mieru konverzie pre vašu webovú stránku. Ak máte záujem dozvedieť sa viac o možnom redizajne vašej webovej stránky, radi vám poradíme. Kontaktovať nás môžete prostredníctvom kontaktného formulára vpravo.